Lunginflammation igen

Nu ar vi tillbaks pa sjukhuset fast den har gangen mar Elias battre an sist han hade lunginflammation. Vi kampade pa dar hemma i en vecka med lunginflammationen men det ville inte bli battre och nu har vi vait har i tre dagar och Elias borjar ma battre med hjalp av lite starkare antibiotika. Idag har han varit vaken och pigg hela dagen och aven fast jag hellre hade varit hemma ar det skont att ha sa mycket tid med Elias. Vi har pratat, last bocker och gosat hela dagen och nu pa kvallen kom Livia och Leo och halsade pa och det tyckte bade jag och Elias mycket om. Det ar svart nar vi ska skiljas at, Livia o Leo vill sa garna stanna har eller sa vill de att vi ska folja med hem. Jag o Stephen forsoker forklara for dem sa gott vi kan men hur ska de kunna forsta? De ar iallafall jatteduktiga och min onskan ar att de inte ska bli skadade utav allt det har utan istallet att det ska fa dem att bli starkare och mer forstaende som vuxna.
Jag o Stephen far ocksa mycket tid till att prata medans vi ar har pa sjukhuset och igar sa han nagot som fick mej att tanka efter. Han sa att han var forvanad att jag inte ar mer ledsen an vad jag ar over att Elias ar sjuk. Jag tankte pa saken en stund men sedan kom jag pa att det stammer delvis och det ar inte for att jag ar kanslokall men jag kanner att varje dag med Elias ar lanad tid. Vi kan inte ta honom for givet ens for en sekund och darfor kanns det lite som sloseri med tiden att sitta har och vara ledsen. Jag vill ta till vara pa varje stund med Elias och sa lange han ar hos mej kanner jag mej glad.

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Tack för att ni delar era kloka tankar med oss övriga.

Jag kan hälsa från morfar Birger och hans nyblivna fästmö, Gunvor. De är här i Halmstad och hälsar på.

Älskar er!

2009-06-20 @ 13:01:54
Postat av: Moster Gilla

Emma, vi har mycket att lära av dej vi andra! Elias måste må så mycket bättre när han har en mamma som är glad när du är tillsammans med honom. Skickar många kramar....

2009-06-20 @ 15:08:38
Postat av: Lina

Grattis morfar Birger!

2009-06-20 @ 15:33:28
Postat av: Linda *Luddes* mamma

Hej. Blir så glad av dina tankar och sättet att se på Elias. Jag försökte vara glad och tacksam över Ludde för det mesta men ibland bara brast det. Tycker du gör helt rätt - ta vara på varje sekund - se det som bonustid och njut. Pussa på honom i massor och hoppas han kryar på sig snart :-)) Kram från Linda Luddes mamma som kikar in här ibland och läser

2009-06-20 @ 22:30:29
Postat av: Erika

Jag vet att jag inte far saga det, men du ar sa duktig, som en superhjalte. Alskar dig min fina syster. Ge Elias manga pussar fran oss.

2009-06-20 @ 23:42:11
Postat av: Ulrika

Elias har verkligen fått den allra bästa mamman man kan ha. KRAM!

2009-06-21 @ 08:39:32
Postat av: Moster Annica

Jag håller med alla.Saknar er,och älskar er Många kramar Moster Annica

2009-06-21 @ 10:15:59
Postat av: Malena, Lucas mamma

Hej på er!!!



Förstår hur ni har det, det är fantastiskt att få tillbringa tiden med barnen. Vi känner likadant med Lucas. Vi har också varit på sjukhus... Lucas har haft en kraftig infektion och är piggare nu... Det jobbigaste är ju att se dom kämpa så! Lucas är en sån kämpe och det är ju Elias med!!!



Ta hand om er och er lille guldklimp! Tänker på er ofta!!!!



Kram Malena med familj!

2009-06-21 @ 10:29:14
Postat av: IdaGrodan

Å lilla hjärtat!

Tråkigt å höra att du är sjuk...igen...dumma bacillusker som biter tag i oss som redan fått allt känns det som...men du ska se att det vänder nu! =)

Har din nya sköterska kommit ännu? Hoppas hon är så där snäll å hjälper mamma med dammvippan emellanåt åxå isf!!!

Du...du har världens bästa mama, de vet du va? Å jag tror dina syskon förstår mer än vad vi tror...barn e så kloka lixom...det vet ju vi om några!

KryaPÅDigKramar skickas omgående! Ida

2009-06-21 @ 11:38:39
Postat av: norea

ååååååååååhhhhhhhhh, den lille stackarn!

2009-06-22 @ 09:34:47
URL: http://norea.blogg.se/
Postat av: Lasse Bergman

Hej Emma. Konstigt att läsa det du skriver och känna igen i så många saker. Att leva med sorgen varje dag, men ändå leva, det är ett dilemma. Du talade om dina barn, att de ska gå strärkta ur denna situation. Det tror jag de gör, mest kanske för att det finns ju inget val, annat än att fortsätta leva. Trots livssorgen som det är att ha ett handikappat syskon. Men det är mkt mer tankar än vad som får plats här. Tänker på er ofta. Krams på er allihop.

Lasse

2009-06-24 @ 09:52:17
Postat av: Sara och Adam

Mina ögon fylls med tårar när jag läser det du skriver!

Både för att hela situationen är så fruktansvärd men oxå för att du är så otroligt klok och så otroligt underbar!

Att inte veta när nästa lunginflammation kommer. Att inte veta om nästa vecka kommer att spenderas på sjukhus eller hemma med resten av familjen. Vi har alla mycket att lära av dig som någon skrev. Det är så fruktansvärt orättvist samtidigt som du har fått världens skatt att ta hand om och älska. Jag säger som Ulle: Elias har verkligen fått den bästa mamman!!!

Vi saknar er och läser varje dag men det blir inte alltid att vi kommenterar.

Pussar och kramar i tusentals från Adam och Sara

2009-06-28 @ 20:43:39
Postat av: Kristina

En liten sommarhälsning från Jönköping - Ryhov faktiskt ... Ska jobba inatt. Tittar in i din blogg och blir så rörd och fylld av värme och glädje... Ni har en särskild plats i mitt hjärta, underbara familj!

Så ser jag Malenas inlägg och skickar hälsningar till Lucas och din lika underbara familj. Geografiskt finns ju du närmare. Ni är fantastiska!

Och till slut vill jag så gärna gratta Elias mormors far, Birger och hans fästmö till förlovningen. Det var ju inte så länge sen vi sågs på Gullbranna ... o kram

Kram och GRATTIS!

2009-06-29 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0