Vi har gått i kloster


Tidigare i veckan åkte hela familjen till ett kloster i Michigan för att få komma bort och ta det lugnt tillsammans. Jag måste erkänna att jag var lite nervös att ta med två vildungar och en lite gnällig bäbis till ett kloster men det var det bästa vi har gjort på länge. Nunnorna var jättemysiga och barnen hade jätteroligt, de ville inte åka hem och de har bestämt sej för att de vill bli munk och nunna när de blir stora. Vi hade hoppats på att få känna oss lite utvilade och att få förnyad energi efter kloster besöket och det är precis så vi känner oss...

Elias och jag på promenad i en av de vackra trädgårdarna.

Leo tyckte att han såg precis ut som en munk i den här stora tröjan. Han fick låna den av en dam som också var på besök i klostret. Det var ganska kallt när vi var där och jag hade inte packat några varma tröjor för vi har haft så varmt på sistone.

Livia plockar blommor, hon trivdes utmärkt med att få bo så nära naturen. 

Nere vid dammen där det fanns fiskar som barnen fick mata tillsammans med en av nunnorna.

Barnen och en utav nunnorna i Barnens Trädgård där vi spenderade mest av tiden.

Kommentarer
Postat av: Sara och Adam

Va skönt att ni fick komma i vägoch vila upp er! Oops nu vaknar Adam!

Puss!

2008-06-21 @ 22:16:36
Postat av: Fia

Vilken tur att de gillade det, du som har tänkt att låta dem gå i kloster o inte date´a förrrens de är 30år. Ni ser verkligen ut att mysa allihop!

2008-06-21 @ 23:34:43
Postat av: Mormor & morfar

Va kul och skönt att det funkade så bra och så fina miljöbilder! Det är något speciellt med klostermiljön. Dagens fundering: Kan Gud, som finns överallt, finnas lite mer på en del platser? Vi älskar, längtar efter och ber för er. Massvis med kramar! Mormor & morfar

2008-06-21 @ 23:43:19
Postat av: Morbor Titte

Hej Emmma! Jag vill skicka massvis med kramar till dej och din familj. Jag tänker mycket på er. Idag är jag i Halmstad och hälsar på. Hur är ert väder, här är det kallt och regnigt. Hej då! Morbror Titte

2008-06-22 @ 14:00:11
Postat av: morfar Birger

Jag har inte skrivit på några dagar pga att jag bl.a varit i Ukraina med långtradare och hjälp till folket där. Det var mest utrustning till sjukhus. TACK FÖR ALLA FINA BILDER. Det känns närmare när man ser alla fina barn och vuxna samtidigt som vi får ta del av era upplevelser. Hoppas att ni har ork att fortsätta.Mina takar och böner omsluter också er. Jättekramar från mej.

2008-06-22 @ 14:02:02
Postat av: Moster Gilla

Va bra det blir med en munk och en nunna i släkten! Blir lite avundsjuk på er, jag skulle också vilja gå i kloster.

2008-06-22 @ 17:51:04
Postat av: Ulrika

Så mysiga bilder!!

2008-06-22 @ 20:06:49
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Daniella

Vad fint ni har haft det :) och vilka underbart vackra bilder!

Ni ser ut att njuta :)

Halmstad-kram

2008-06-23 @ 21:00:02
Postat av: Lotta

Hej Emma! Tack så hemskt mycket för att vi får ta del av ert liv och tack så hemskt mycket för ditt jättefina meddelande i Minnas gästbok. Det värmde och jag blev alldeles rörd när du berättade att Minnas bild fanns i familjerummet. Ta hand om varandra! Kramar från Lotta, Jens, Max & Minna

2008-07-28 @ 21:43:03
URL: http://www.minnalarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0