Sjukhuset, igen...

Jaha, då var det dags igen! I morse fick vi åka till akuten med Elias och vi stannade halva dan. Igår när Stephen skulle ge Elias hans medicin genom tuben så blev det total stopp. Vi höll på att krångla med den i två timmar och sedan gav vi upp. Vi ringde en av våra sköterskor och hon sa att vi skulle ta med honom till akuten på morgonen. På akuten försökte de med olika metoder att få bort det som stoppade upp slangen och Elias var jätteledsen hela tiden och alldeles stel och ryckig i hela kroppen. Han får all sin medicin genom tuben och vi kunde ju inte ge den till honom. Medicinen som han behövde heter Baclofen och den gör att han kan slappna av i musklerna. När sköterskorna nästan också gav upp så gick det plötsligt att skölja vatten igenom slangen igen. Hurra!! Jag var glad att det gick för annars hade vi fått byta ut hela tuben och det antar jag inte är så roligt... Vi gav honom hans Baclofen meddetsamma och inom några minuter sov han gott i min famn. Som vanligt tyckte både jag o Steve att det var jobbigt att vara där på sjukhuset, det påminner oss så mycket om allt  hemskt som har hänt med vår lille goding. När doktorn kom in i rummet satt vi båda med tårar i ögonen och jag försökte förklara att det kanske inte är så farligt med stopp i tuben men att allt som har hänt Elias är så sorgligt.
Tack Lina o Erika som tog så bra hand om de andra två busungarna!!

Kommentarer
Postat av: Pappa T

Nu kollar jag om bloggen är igång igen? Älskar dej min dotter!

Pappa T

2008-06-10 @ 00:25:40
Postat av: Moster Kim

det blir ju inte muntrare och muntrare att läsa bloggen, men det är skönt att veta vad som händer och jag är stolt över er allihop! Tänk att det ska behöva hända så mycket jobbigt för att folk ska kunna se hur fina människor man har runt sig. Jag hoppas att ni har det bra och skönt att det gick bra med Elias till slut.

Har jobbat min första vecka och jag trivs skit bra och har jätte roligt på jobbet i alla fall så i denna delen av världen är det mesta bra. =o) Saknar er och älskar er!

2008-06-10 @ 01:01:13
Postat av: Ulrika

Åh, nu går det att kommentera igen, så bra! Ville bara skriva att jag beundrar er föräldrar så mycket, ni får gå igenom så mycket och ändå tar ni hand om alla era tre barn på ett så bra sätt! Kramar!

2008-06-10 @ 09:03:16
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Moster Annica

Vad skönt att det gick bra.Jag vet att man blir så orolig när något händer men ni är fantastiska på att klara allt.Vi har firat Julias student och det var så roligt,det var också så härligt att ha alla barnen hemma.Alla hälsar många kramar Moster Annica

2008-06-11 @ 15:59:10
Postat av: amanda

usch! sjukhus är inget roligt!, jag kan förstå att du inte var så glad då elias, det skulle jag inte heller vara! men vilken tur att det ordnade sig på det enkla sättet eller hur! kramar och pussar från amanda

2008-06-12 @ 21:42:04
URL: http://amandaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0