Läkar besök och Äpplemos

Igår var det dags igen att åka ner till Children's Hopital för två läkarbesök. Först träffade vi kirurgen som opererade peggen in i magen på Elias. Han tyckte att allt såg bra ut och nu slipper vi åka och träffa honom igen, vilket är skönt för vi är på sjukhuset åtminstone en gång i veckan utöver de vanliga sjukgymnastik och arbetsterapi tiderna. Efter det träffade vi gastrit läkaren. Han tyckte att Elias såg väldigt bra ut och han sa att Elias kunde få 5 timmars paus från sin pump!! Det känns som vi börjar få våra liv tillbaka, från början var Elias kopplad till pumpen 24 timmar om dygnet vilket var lite påfrestande. Men nu kan vi springa runt med honom i huset eller åka iväg. Doktorn uppmuntrade mej också till att testa att mata Elias lite grann. Igår fick han smaka lite äpplemos och det var verkligen kul att se honom smaska i sej, han verkade komma ihåg hur man gjorde. På nåt sätt känns det bra att se sitt barn äta och njuta...

Kommentarer
Postat av: Birgit

Tack Emma för att du delar med dig av det allra käraste för oss som är långt borta. Elias är i mina tankar ofta. Jag har kortet på kylskåpet som du förstår ser jag honom ofta. Han är så fin på alla korten som du sänder iväg. Birgit.

2008-02-17 @ 09:21:24
Postat av: Ulrika

Vad roligt att han fått prova att äta lite igen! Och fem timmars paus från pumpen, vad skönt! Apropå din kommentar på min blogg; vi har ju kopierat era fredagkvällar med mys. Vad tråkigt att det inte blev något för er i fredags då, men snart kommer ju Sofia och Irisen till er, då får ni lägga ut bilder från ert fredagsmys! KRAMAR!

2008-02-17 @ 10:45:05
URL: http://www.noreasmamma.blogg.se
Postat av: Moster gilla

Att Emma det var ju typiskt dej att någon betalade för dej. Du är ju så go så att alla vill göra något för dej/er.Fast det var förra bilden. Jag är inte så bra på det här. Jag har försökt hitta en bild på den där peggen o skrivit och frågat på en "Krabbe sida" men de har inte svarat. Men det verkar besvärligt att Elias har suttit fast förut. Och du med då så klart. Tänkte på en sak. Jag skickar en slant så snart jag får den som jag tjänat när jag barnpredikade en gång. Det täcker ju inte allt men så att Livia kan fortsätta gå på preeschool. Det är nog viktigt att hon får gå där och Leo också så småningom. Jag tycker att du ska höra av dej om ni inte har råd för då får Moster Gilla starta en insamling här i Småland. Saknar er som vanligt. Om vi inte hörs innan så ha en mysig födelsedag.
Kram Gilla

2008-02-17 @ 18:11:31
Postat av: Mormor & morfar

Grattis på ettårsdagen, Elias Bernhard!
Hoppas att du får en fin födelsedag med många pussar, kramar och paketer. Lite tårta hoppas vi också på för din del.
Vi önskar att vi kunde komma på ditt kalas, men det får bli en annan gång. Paket kommer med Fia och Iris. Vi tänker på dej mycket, vi ber för dej och vi längtar efter dej.
Massvis med grattiskramar / mormor & morfar

2008-02-19 @ 07:54:56
Postat av: Ulrika med familj

Grattis Elias, på 1-årsdagen! Hälsa dina syskon och föräldrar och ha en mysig födelsedag, kanske med lite äpplemos igen! PUSS o KRAM!

2008-02-19 @ 10:23:45
URL: http://www.noreasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0