Födelsedags kalas

Måste bara berätta om Elias jättemysiga födelsedags kalas. Vi hade bjudit lite kompisar och till sist blev det fyra
familjer som dök upp. Moster Annica hade lagat smörgåstårta och vi hade gjort amerikansk tårta. Elias fick inte 
smaka denna gången eftersom han inte verkade gilla det så mycket i tisdags. Han tyckte mycket om sitt kalas och all
uppståndelse. Först satt han hos Annica och sedan hos Roberta men när det var dags att sjunga Happy Birthday då var han lite gnällig. Så fort alla började sjunga blev han alldeles lugn och lyssnade noga, det kändes som att alla klämde i lite extra för jag tror att alla var lite extra glada att han har klarat av sitt första år så pass bra som han har.
Det fick iallafall en gammal mamma att bli varm inombords och lite tårögd. Sedan fortsatte vi bara att umgås och mysa resten av eftermiddagen och kvällen. Det gick åt ca 4 kannor kaffe och ni får fråga Stephen hur många öl 
det gick åt. Det var synd att ni inte kunde komma men jag lägger ut lite bilder om några dar. Imorgon ska vi åka till
Indianapolis så ni får önska oss lycka till för det är första resan med Elias på länge. Det blir mycket sladdar och välling och mediciner att packa. Innan kalaset hann vi med ett läkar besök också. Såret runt peggen har blivit lite infekterat men de tyckte inte det såg så farligt ut, måste bara smörja med lite olika salvor.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lycka till på resan! Ska ni hälsa på vänner? Det låter som en jättemysig födelsedag, jag hade så gärna varit där... Men jag får delta lite i alla fall, genom din blogg.

2008-02-24 @ 11:01:47
URL: http://www.noreasmamma.blogg.se
Postat av: Olof

Hur många öl gick det åt Stephen?

2008-02-24 @ 11:16:54
Postat av: Kristina

När jag nu har tittat på bilderna och läst lite så kan jag bara gratulera dej Elias till så goa föräldrar. Ni har hittat det viktigaste; här och nu! Att vara tacksam mitt i det som är svårt är ett av livets stora under!
Grattis ett-åringen! Tack för att jag får möjlighet att följa er med bloggens hjälp...Hälsn: "Susannes syster" :)

2008-02-24 @ 13:57:09
Postat av: Monia

Hej på er och ett försenat grattis på ettåsdagen, Elias. Emma du är fantastisk som tar dig tid och låter oss få vara med via bloggen. Tänker på er!!
Många kramar David och Monia

2008-02-24 @ 16:04:47
Postat av: Mormor & morfar

Ett sånt kalas, önskar att vi kunde ha varit med. Hoppas att ni hade det bra i Indy, hur var det med vännerna där borta? Ha en bra vecka, pussa och krama varandra från oss. Mormor och morfar

2008-02-25 @ 09:38:45
Postat av: Lucas mamma

Hej på er!

Stort grattis på ettårsdagen i efterskott!!! Vilken go och fin kille ni har!

Vi har en kille som heter Lucas och fyller ett på måndag. Han har samma krabbelusker som er Elias har. Jag blev tipsad av en barnskötare på sjukhuset i Jönköping om er blogg. Jag har varit inne och kikat och han verkar ha hamnat i en fin familj. Precis som du skrev någonstans att du är glad att Elias har hamnat hos er... så känner vi också. Även om jag självklart önskar att han hade kunnat få vara hos oss längre.....

Vill du får du gärna kontakta mig...

Ta hand om varandra och njut av varje dag!

Kramar från Lucas och Lucas mamma och pappa
Malena och Martyn

2008-02-26 @ 13:05:40
Postat av: Mia Eliasson

Hej på er !

Grattis elias lite i efterskott.Hälsa till alla från oss i Hålan.

Många kramar Mia Eliasson (Hålan)

2008-03-03 @ 19:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0