Alla hjärtans dag

Igår när jag var i affären skulle jag köpa mjölkersättning ( det är vad Elias får igenom tuben i magen ) och tomater och smör. Vi får kuponger från staten för att köpa Elias mjölk och det tar alltid lång tid för kassörskan att knappa in all information och oftast är det fattiga som får hjälp på det sättet. Iallafall
tycker jag att det är lite pinsamt för jag tänker att de som står bakom i kön tycker att det tar för lång tid och att vi utlänni ngar försöker  utnyttja systemet. Mycket väl stod det en dam bakom oss och trampade lite nervöst och när jag väl skulle betala för mina varor hade jag inte tillräckligt med pengar... Mycket pinsamt, jag börjar kolla vad jag kan lägga tillbaka men då säger damen i kön att hon vill betala får resten!! Jag blev alldeles paff, jag trodde inte att det fanns så snälla människor, vi känner ju inte varandra ens. Jag blev så glad att hon fick en stor kram!!
Jag borde ha vetat att det fanns så snälla människor faktiskt för det är nåt jag har fått lära mej under tiden Elias har varit sjuk. Vi har fått kort och pengar från folk som vi känner men också från endel som vi aldrig har träffat. Det känns jätte bra att veta att man har stöd och att det finns snälla och goda människor runtomkring en.

Kommentarer
Postat av: Mormor och morfar

Tack gode Gud för tanter!

2008-02-16 @ 01:04:01
Postat av: Isak och Norea

Hej, vi har också tittat på bloggen, Elias är jättesöt på bilderna! Vi saknar er! Puss och Kram

2008-02-16 @ 09:57:30
Postat av: Sara och Adam

Åh va fiiiiiiiint! Så väntar man på en utskällning och så kommer en sån sak i stället!
Man kan ju inte annat än att le stort!
VI tänker mycket på er!
Stor kram till er allihop från oss!

2008-02-16 @ 18:49:15
Postat av: Titti Jansson

Är gammelmoster till lilla Ida från Sthlm som också har krabbes. Detta med krabbes har berört mig så djupt och från början visste jag knappt vad det var. Har nu själv en dotter som ska ha barn till sommaren och detta gör mig så orolig. Men jag vill skicka dom ljuvaste kramar till er alla, jag tänker varje dag på er alla som måste gå igenom detta

Hälsn. Titti Sthlm skärgård

2008-02-27 @ 17:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0