Vårat hus, tillägnat Ulrika

Här kommer lite bilder på vårt hus. Jag gjorde som Ulrika tipsade, fusk städade och tog lite bilder. Vi har bott här i över ett år men det känns som att vi är nyinflyttade, det står fortfarande lådor i källaren och jag har inte hängt upp alla tavlor ännu. Vi trivs väldigt bra, vi har gott om utrymme och vi har bra grannar och området är mycket lugnt. Barnen kan springa ganska fritt utomhus vilket är ovanligt här  i USA. Jag la inte in bilder på barnens rum för det har jag gjort tidigare och det kommer en bild på vårt sovrum senare. Sovrummet är vårt nästa projekt, just nu är det bara vitt o tråkigt.

Vardagsrummet, Elias ligger o sträcker på sej mitt på golvet. Han hade förresten en jättebra dag igår, lugn och nöjd och gosig hela dagen och han kräktes ingenting. 


Köket med matplats, bänken är en gammal kyrkbänk och tyvärr matchar ingenting! Jag får väl göra nåt åt det...




TV/ Mys rum, eller family room som Leo brukar säga. Här har vi ett stort problem som jag har förlikat mej med på sistone: de blommiga sofforna. Vi har fått sofforna, helt gratis, så jag vill inte låta otacksam, men de är bara inte min stil... Jag har försökt täcka dem med tyg, filtar, täcken men inget vill funka. Om ni har tips på hur jag kan förändra dem tar jag tacksamt emot det! Bilderna på hyllan är tagna av min syster Erika, det är olika Halmstad motiv så att jag inte längtar hem för mycket.


Vårt gästrum som står tomt just nu... Om ni kommer och hälsar på är det här ni får sova!

Kommentarer
Postat av: Linnea

så fint! :)

2008-08-30 @ 19:21:22
Postat av: Ulrika

Åh tackar, bilderna dedikerade mig...! Ni har ju det jättemysigt!! Jag tycker faktiskt inte de blommiga sofforna är så farliga, och inte köksmöblemanget heller. Kyrkbänken är ju faktiskt cool! Och udda möbler är spännande! Fast finast ändå är de två pojkarna på golvet.

2008-08-30 @ 22:21:06
URL: http://noreasmamma.blogg.se/
Postat av: Pappa T

Jag ber att få boka gästrummet 28 oktober - 18 november. Fina bilder förresten.

2008-08-30 @ 23:40:29
Postat av: Lina

De blev ju jattebra med de roda gardinerna i TV rummet

2008-08-31 @ 02:45:03
Postat av: Moster Gilla

Tänkte faktiskt det innan jag läste att det inte riktigt var eran stil med blommiga soffor. Själv har jag tänkt att övertala min man att skicka efter överdrag till våra fula soffor från ellos. Jag är ju en fena på att beställa därifrån om du frågar din mamma. Fast det kanske är lite svårt att göra from over there....Vad fint det är i erat hus och välstädat. Måste ha ärvt lite städsinne från mormor Maj-Lis. Många kramar

2008-09-01 @ 20:22:32
Postat av: Moster Annica

Det syns tydligt och klart att jag inte behövs hos er så städat och snyggt det är,men jag längtar tillbaka och det ser ut som om jag får en säng om jag kommer igen.Älskar er alla.Kram Moster Annica

2008-09-03 @ 14:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0