Äntligen tillbaks!!

Det har varit något skumt med både datorn och bloggen men nu verkar det som att det ska funka igen!!
I fredags var det dags för Fia och Iris att åka hem... Buu!!l Blää!!! Nä, det såg vi inte fram emot. Tack för all er hjälp, vi saknar er!! Vi bestämde oss för att åka till Barnens Museum innan de skulle till flygplatsen. Vi hade mycket trevligt men tyvärr sov Elias hela tiden vi var där, jag ville ju att 
han skulle få va med och leka men vi får åka tillbaks en annan gång. Vi var också på sjukhuset innan museet hos gastrit läkaren. Han sa att Elias är lite övergödd men att han förhoppningsvis kommer att växa mer på längden. Han sa också att vi ska försöka att ge honom mer mjölk per timme så att han kan komma upp till 8 timmars 
paus!! Yippee!! Det känns så otroligt att kunna få bära omkring på honom utan att ha en pump och påsar och slangar hängandes. Han tycker fortfarande mycket om att smaka på lite olika grejer, hans nya favorit är vanilj yogurt!
Annars är allt bra med Elias, han var lite snorig härom natten. Då plockade jag fram sugen och gjorde rent i näsan. Man skulle tro att han blir rädd, för den väsnas och det suger i näsan men han blir alldeles lugn och försöker komma närmre sugen.
Till sist måste jag bara berätta vad Livia sa i bilen, på engelska, men jag tar det på svenska. " Jag älskar min familj, vi har den bästa familjen i hela världen!! Men det finns en sak som inte är bra med vår familj," Då frågade jag vad det kunde vara, hon svarade, " Att Elias är sjuk och att han kommer att dö." Usch, vad jobbigt att ens lilla flicka som man vill skydda från allt ont måste gå igenom det här!! Jag sa år henne att vi får tänka på att han finns ju här nu och att vi får leka med honom och älska honom så mycket vi bara kan, man vet ju inte vad som händer nästa dag. Det är något som jag får påminna mej själv om ibland också.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag blir alldeles tårögd när jag läser vad Livia sa. Hon är så bra på att uttrycka vad hon känner, vilken klok liten dotter du har. Jag saknar er jättemycket, har du ingen skype, så vi kan se varandra i alla fall? KRAM!!!

2008-04-01 @ 18:05:21
URL: http://www.noreasmamma.blogg.se
Postat av: Mormor & morfar

Livia, världens bästa Livia! Vi blir både glada och ledsna när vi läser vad du säger, men mest av allt blir vi stolta över att ha en så klok Livia i vår familj. Dessutom har du och dina bröder fått en otroligt klok mamma. Hälsa till alla i världens bästa familj. Vi älskar dej!
Mormor och morfar

2008-04-01 @ 22:58:27
Postat av: Moster Gilla

Håller med de andra innan. Vad kloka ni är! Elias har tur som har hamnat i den bästa familjen.
Kramar

2008-04-02 @ 14:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0